הזמנה של מוניות נחשבת לאחת הפעולות הותיקות ביותר בתחום התחבורה בכלל והתחבורה הציבורית בפרט. שירות מוניות על גילגוליו השונים קיים מזה מאות שנים כאשר בפורמט המודרני מדובר בעשרות שנים של שירות זה.
ועדיין, כמו ענפים רבים שחווים מהפכה של ממש בזכות ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות באמצעות האינטרנט בכלל והמובייל בפרט, גם שירות מוניות נימנה על אלו שמתרעננים ומשנים את סגנון העבודה שלהם והכל לרווחת הנוסע ובמרבית המיקרים לרווחת הנהגים גם כן.
הזמנה של מוניות מתנהלת מזה שנים רבות בשני אופנים – חיוג אל תחנת המוניות בקירבת המקום בו שוהים והזמנה של מונית או ירידה לכביש וסימון למונית חולפת לעצור. בשיטה הראשונה ההזמנה היא מתחנת המוניות ועל כן משלמים מעט יותר כדמי הזמנה לתחנה והנהג שנישלח אלינו נימצא תחת פיקוח של התחנה ואילו בשיטה השנייה משלמים מעט פחות אבל לא יודעים אם הנהג הוא חאפר עצמאי שאינו משוייך לתחנה בפיקוח.
כיום ניתן באמצעות אפליקציות די פשוטות לבצע דיווח על הכתובת בה נימצאים באמצעות מזהה המקום של המובייל (הסלולארי, הטאבלט) שברשותנו וכעבור מספר רגעים מגיעה אלינו המונית הקרובה ביותר המנויה על השירות הנ"ל ומקבלת דיווח על כך שאנו ממתינים לה. אין צורך לנפנף בידיים ואין צורך להזמין טלפונית מהיומנאי בתחנת המוניות.
השירות מאפשר ללקוח להרוויח תעריפים שונים שיש בין האפליקציות השונות, ללא צורך במרבית המיקרים לשלם עבור ההזמנה עצמה. הנהג מקבל תשלום בסליקה אוטומטית שנאגרת עבורו ואינו חייב להסתובב עם עודף וכדומה ובנוסף לכך ניתן כיום לבצע דירוג של תחנות מוניות ונהגים שונים ובכך לגרום לכך שנהגים שנחשבים טובים ואמינים יותר יקבלו יותר קריאות של הזמנת שירות מוניות ויעבדו יותר לרווחתם ורווחת הנוסע.
כיום ישנן מספר חברות המובילות את התחום מבחינה טכנולוגית כאשר המובילות שבהן גט טקסי הישראלית ואובר האמריקאית, שתיהן מספקות שירות במספר מדינות בעולם כאשר בישראל כמובן שגט טקסי היא המובילה של השוק אם כי יש פתרונות רבים נוספים לעניין.
המאמר נכתב בסיוע וייעוץ האתר:
http://www.amirviptaxi.co.il/
מיכה בריימן